Díky Vám, Anděli s nalomeným křídlem (letní povídka)

22. 08. 2015 10:56:34
Jednu z mých nejlepších kamarádek postihla poměrně nedávno CMP, a tak jsem, a ještě nějakou dobu budu, častou návštěvnicí nedalekého rehabilitačního ústavu. Beru to trochu jako poslání, protože ona nesmírně pomohla mně,

...když jsem to moc a moc potřebovala, a tak, když už muselo v jejím životě dojít k tolik nepříjemnému kotrmelci, jsem moc ráda, že ji poslal poblíž mně, abych měla možnost se jí revanšovat.

Tento čtvrtek konečně nepršelo, a tak jsem se domluvila s dcerkou, že mi pohlídá nejmladšího synka Přeci jen řídit naráz kočár a křeslo parkem zatím nezvládám, ale naučím se to..

Když se návštěva nachýlila ke konci, sedla jsem do auta a chtěla se rozjet, ale ozvala se překvapivá rána. Ve snaze vše urychlit jsem –nejspíše- najela na v tomto místě vyboulený obrubník a urvala si masku. Chvilku jsem nakukovala pod kapotu i do oddílu pro nářadí a přemýšlela s tím, jak odjedu. Střídala se ve mně vlnka vzteku na mou nešikovnost s vlnkami bezmoci a obavy, jak si dcera poradí s malým, kterému se kvapem blížila doba na spaní.

Dcerce i manželovi jsem zavolala, co se mi přihodilo a že se zdržím. Manžel byl nešťastný, že mi nemůže pomoci. V podstatě šlo o hlavu 22. Aby mohl přijet mi zprovoznit naše jediné rodinné auto, musel by ho mít před domem. Ujistila jsem, že si jeho snahy vážím a že zmobilizuji své znalosti z bývalého, single, života. Ve skutečnosti jsem jen rozpletla „gumycuky“ a uvažovala, jak budu masku zároveň držet a zároveň upevňovat a hlavně k čemu, abych při své pověstné šikovnosti neurvala ještě něco dalšího.

Než jsem se stihla znemožnit, kde se vzal, tu se vzal, přistoupil pán, kterého jsem předtím viděla periferním viděním v zadní části parkoviště. Nejen, že se nabídl, ale umně vše, s mou nepatrnou asistencí, upevnil. Když jsem se ho ptala, jak se mu mohu odvděčit, jen se usmál, že to má místo další rehabilitace na jeho ruku a že je rád, že mohl být něco platný.

A tak, milý Anděli s nalomeným křídlem, ještě jednou děkuji a přeji Vám brzké a plné uzdravení, ať už se Vám přihodilo cokoliv. A taktéž návrat do „normálního“ života a abyste, stejně jako já, až budete potřebovat, potkal Anděla či Andělku, který/á Vám, obdobně jako Vy mně, vytrhne trn z paty.

Autor: Dáša Stárková | sobota 22.8.2015 10:56 | karma článku: 11.45 | přečteno: 202x

Další články blogera

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma článku: 29.44 | Přečteno: 977 | Diskuse

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma článku: 14.76 | Přečteno: 353 | Diskuse

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma článku: 40.18 | Přečteno: 4755 | Diskuse

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma článku: 26.31 | Přečteno: 1251 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma článku: 7.12 | Přečteno: 217 | Diskuse

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma článku: 11.28 | Přečteno: 310 | Diskuse

Richard Mandelík

Jeden podařený slavnostní koncert k roku české hudby

Koncert až na dvě zajímavé výjimky vokální a celý věnovaný památce české skladatelky Slávy Vorlové (1894—1973)), tudíž dnes užito jen její hudby a občas i textů.

25.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Ladislav Kolačkovský

Rytíři Sacher-Masochové v Praze, c. a k. úředníci a milostné vášně

Na Olšanských hřbitovech je hrobka rytířů Krticzků von Jaden. A tam odpočívá i vlastní sestra slavného Sachera-Masocha, díky němuž vzniklo slovo masochismus. Barbara von Sacher. O rodu rytířů Sacher-Masoch a Krticzků.

24.3.2024 v 19:47 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 345 | Diskuse

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 4.43 | Přečteno: 117 | Diskuse
Počet článků 334 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1779

Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...