Blízké setkání zvláštního druhu

25. 07. 2016 8:00:00
Nikdy bych neřekla, kolik zvláštností lze zažít během času, kdy se pustíte do běhání a kdy, zatímco se Vaše tělo plní endorfiny, se Vaše hlava krásně oprošťuje od zbytečných či rušivých myšlenek.

Nedávno jsem přeběhla z dřevěné lávky na lesní pěšinu kolem rybníku, a v tom slyším zvláštní zvuk. Takový, jako když někdo funí či syčí... No já jsem to nebyla, žádný chodec, běžec ani cyklista nebyl v tu chvíli ani přede mnou ani za mnou. Funění nedoprovázely kroky, ani dusot běžeckých bot, ani klouzání pneumatik po lesní pěšině.

Zachvátila mě ukrutná potřeba přijít záhadě na kloub.

Byla to obdobně prekérní situace, jako když mě na jednom houslovém koncertě, rušil zvuk. Jako kdyby nějaký divák tvrdě usnul a zvuk jeho chrápání se nesl po nějaké obskurní akustické vlně. Koncert byl už téměř u konce, když mi, zmučené potřebou přijít záhadě na kloub, došlo, jak to je. To sám virtuóz měl velkou rýmu a ozvučná skříň jeho nástroje mísila zvuky strun s jeho rušeným dechem.

Ovšem toto chrápání nebylo. Přesně ve chvíli, kdy jsem se chtěla zastavit a něco udělat,

objevil se, přímo proti mně a téměř na dosah,

balón.

Na nedaleké louce totiž startují vyhlídkové lety. Ať už šlo o záměr či chvilkovou indispozici pilota, koš balónu kopíroval hladinu rybníka. Alespoň to vypadalo, že jí olizuje jako malé dítě zmrzlinu. Zřejmě jsem nebyla jediná šokovaná bytost. Osazenstvo koše zdálo se být stejně překvapené, neboť ani nehleslo. I vodní hladina byla v tu chvíli prosta sebemenšího pohybu. Zkrátka nezahlédli byste ani ploutvičku, ani brk. Myslím, že i ptactvo na těch pár sekund zmlklo. Snad i hmyz na chvíli přestal třepetat křídly a krovkami.

Přesně když se zdálo, že se koš rozčísne o některou z větví stromů lemujících vodní plochu, rozhořel se a zasyčel hořák. Lidé, kterým už jsem viděla téměř do tváří, se začali vzdalovat a já, ještě lehce obluzená tímto blízkým setkáním, jsem pokračovala v běhu.

O dalších pár metrů dále se konsternovaná fauna probudila z překvapení a pustila se do svých běžných projevů.

Autor: Dáša Stárková | pondělí 25.7.2016 8:00 | karma článku: 12.26 | přečteno: 189x

Další články blogera

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma článku: 29.44 | Přečteno: 977 | Diskuse

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma článku: 14.76 | Přečteno: 353 | Diskuse

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma článku: 40.18 | Přečteno: 4755 | Diskuse

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma článku: 26.31 | Přečteno: 1251 | Diskuse

Další články z rubriky Letní běh

Vladimíra Frančáková

Jedna slza

Deníčku můj, kdybys jen věděl... Já myslím, že už pro tu první větu a pomyslné tři tečky je jasné, že ti budu mít znovu co vyprávět. Mohla bych si vybírat. Dnes už asi nic nového.

22.9.2021 v 19:00 | Karma článku: 10.89 | Přečteno: 217 | Diskuse
Počet článků 334 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1779

Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...