Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

I takové dny jsou...

Moje maminka (jako kdysi babička) o něco trefněji říkává, že když čert ...., tak vždy na jednu hromadu. Jak jinak si vysvětlit středeční situaci, když jsme se synem byli "sami doma". Ale zase je pak s odstupem čemu se zasmát :-D

Hned ráno nás probudili dlouho odkládaní řemeslníci a já si uvědomila, že jsme doma jako u vyjedeného krámu. Z dózy jsem pro ně vyškrábla poslední dvě porce kávy a z lednice zbytek koláče.

Rozbila jsem prasátko a vypravila se se synkem na jeho cvičení a na nákup. Práce kvapná…., samozřejmě se mi podařilo vysypat kočičí granule. Naše malá smečka (pes, kočka a syn) si s nimi začali hrát, a tak mi nezbylo než přehodnotit původní rozhodnutí dnes neuklízet a vytáhnout vysavač..

Dorazili jsme a já naservírovala oběd synovi i řemeslníkům, spustila pračku, myčku, troubu i sporák. Tolik moc jsem se těšila, jak si uvařím svou, ten den první, kávu, když v tom se ozvalo škytnutí, bliklo to a všechny spotřebiče se s pípnutím vypnuly. Odstávka proudu patrně v důsledku předcházející celonoční bouřky. Alarmy několika sousedních domů mě ujistily, že v tom nejsme sami. Naštěstí jsem nestihla zatopit. To bych si totiž musela ještě zpestřit program dne a vjet kolečkem do obýváku, vyndat rozžhavená polena a  vyvézt je ven.

Synkovi se po takovém vzrůšu nechtělo usnout. Kapky deště, které s kadencí metalového bubeníka bušily do vyžízněné přírody, střechy i oken, svým šuměním uspávaly evidentně všechny kromě něj.

Měla jsem hlavu plnou vymýšlení krizového plánu. Neotvírat lednici, nesplachovat, vše vypnout, přinést z garáže plynový vařič z auta dvě láhve vody, posbírat po bytě svíčky a zapálit je (to byste se divili, kolik tepla vyrobí), domluvit s babičkou případný přesun k přenocování a sbalit se k přesunu, dokud je světlo.

Než jsem usedla ke kávě na vařiči uvařené, ozvalo se opět sborové škytnutí, pípnutí a většina spotřebičů se vrátila k načaté práci. Pravda, asi 3x šlo jen o planý poplach, ale nakonec mi šumějící lednice, pračka, myčka a kuře vonící z trouby poskytly jakous takous jistotu, že nocovat budeme doma. Než jsem se však dostala ke kávě, měla teplotu psího čenichu.

Dala se do mne taková zima, že jsem začala topit. Oprava, chtěla jsem zatopit, ale bránilo mi v tom něco mezi nebem a zemí. Vymetla jsem krb, vysypala popelník, samozřejmě otevřela do komína. Vyrobila jsem si třísky tenké tak, že jsem je lámala dechem, papír na otop roztrhala na kousíčky, vybrala zespoda dřevníku to nejsušší dříví, vymýšlela čím dál tím sofistikovanější hraničky a dříví přidávala podle velikosti a vysušenosti. Několikrát během zbylého půldne hořela i polínka (se synem jsme křepčili radostí), ale pak se NĚCO přihodilo a prd, tedy tma a zima. Vlastně, podařilo se mi to.  Po půlnoci. Jenže pak se probudil náš Benjamínek a já kamna uhasila ze strachu, abychom nevyhořeli.

Ale pravda je, že tím poskakováním kolem kamen jsem sebe i syna zahřála a zabavila tak, že jsme ani netušili, jak nám ten den utekl.

A tak jsem většinu odpoledne vařila a zapalovala svíčku za svíčkou. Čí spíše svíčku svíčkou, neboť ani sirky neškrtaly. Zpravidla se jim ulomila hlavička, jakmile se dotkly škrtátka. Je to jen mé zdání anebo jsou těla sirek čím dál tím tenčí a nic nevydrží? A že škrtátko je jaksi…neškrtací? Tak takových sirek mám doma celé balení, několik mnoho plných krabiček.

No, když máme mrznout doma, můžeme mrznout venku, napadlo mě. Oblékla jsem synka, sebe, okšírovala psa a vykročili jsme….

V tom zahřmělo, setmělo se a z nebe začaly padat provazy vody, vichrem ohýbané a proplétané. Pes na mne vyčítavě pohlédl a  mlčky zacouval a zalezl pod stůl, odkud na mne vrhal zoufalé, ale odhodlané pohledy. Zkrátka byste ho v tu chvíli nikdo nevyhnal. Synek chvíli zíral a mačkal mi ruku a pak zacouval za psem.

Během podvečera už šlo v podstatě jen o takové drobnosti jako mléko na plotně (tak dlouho se batole na nočník posazuje, až mléko vykypí), vyvařená voda z brambor (snaha o záchranu dětské, na zem vyklopené, večeře před hladovými čtyřnožci), vysypaná sůl… , zkrátka když se daří, tak se daří

Naštvaná, zmrzlá a hladová jsem se jala uspávat synka. Opět boj.  Když už to vypadalo dobře, šla jsem si konečně ohřát jídlo, brambory a brokolici a nechala je zapéct s troškou šunky a sýra. Jenže řev z ložnice se vystupňoval tak, že mi to nedalo a šla jsem za malým znovu. Tentokrát to bylo rychlé.

Jak se to vezme.  Ne dost. Tedy, snad by mi to na první pohled ani nedošlo, takový hlad jsem měla. Ale pak jsem zahlédla vyděšený pohled psa, vyčítavě sledujícího kočku, která právě dosedala na zem a…. olizovala si vousky. No ovšem, ona mí vyžrala šunku a sýr! Potvora!

Hlad i chuť mě definitivně přešly. Jen jsem si zalila kávu, malou chvíli se ještě potýkala s kamny  a pak padla na gauč, neschopná pohybu ani úvahy.

Další probuzení synka jsem už pochopila jako signál, že je čas tento smolný den ukončit. Jen jsem se ještě párkrát, paranoidně, vzbudila, abych zkontrolovala, zda se kamna nerozhořela.

Inu, snad Vás potěší jako mně, že zlé kouzlo bylo následující den zažehnáno, čert se patrně již vyprázdnil.

Jako mávnutím kouzelného proutku byla smůla předchozího dne zažehnána. Jedno škrtnutí a v krbu se roztančily plamínky a kamna se spokojeně rozhučela. Synek si začal říkat na nočník a úspěšně ho pokaždé naplnil (za celý den jedna plína), přísun elektriky byl celý den neměnný, dokonce i sluníčko vylezlo ven, žádná další nepříjemnost se nekonala.

Zkrátka, i takové dny jsou…a aspoň se teď máme čemu zasmát.

Ale uznejte, že po takovém dni vyznělo jako provokace, když se manžel zhmotnil, po team building školení mimo město, mezi dveřmi a s úsměvem od ucha k uchu povídá :“Tak jak jste si to tu beze mne užívali, rodinko?“

Autor: Dáša Stárková | sobota 8.10.2016 17:38 | karma článku: 17,28 | přečteno: 528x
  • Další články autora

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma: 29,62 | Přečteno: 978x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma: 15,06 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma: 40,20 | Přečteno: 4755x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Dušičkové pošli to dál aneb je to o lidech

Nepatřím mezi příkladné návštěvníky míst odpočinku mých předků. Nežiji poblíž žádného z nich, a tak často hřbitovy navštěvuji spontánně, nepřipravená. Místo toho vzpomínám a komunikuji s nimi při každém zapálení svíčky,

30.10.2022 v 11:10 | Karma: 19,47 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.