Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prsa po tatínkovi, velkej zadek, šikmé oči a jiné mindráky

Když může o svých „zrzavých“ mindrácích a trápení psát tak modelkovsky krásná holka, jako je Kája Slezáková, tak já chci taky politovat a utěšit.

Znáte takové to parcelování miminek? Víte, jak se babičky a jiné spřízněné duše sejdou nad postýkou či kočárkem a začnou porcovat? Očička po tatínkovi, bradička po dědečkovi, vlásky po babičce, úsměv po mamince?

Taky vás to štvalo jako děti i rodiče „parcelovaných“ dětí?

A také vás zlobí(valo) připomínání, že to či ono, co už beztak na sobě nesnášíte, máte po tom či onom (na koho se často ani nemůžete zlobit, protože už není)?

Tak až se budete litovat, vzpomeňte si na mne a věřte, bude vám líp… konec konců, jak říká klasik, člověka to přeci potěší, když slyší o cizím neštěstí, ne?

V mém případě se potkali tatínek, za mlada (alespoň v mých očích) podobný Robertu Redfordovi, a maminka, svou křehkou a plachou krásou dodnes připomínající Audrey Hepburn. Z jejich veliké lásky jsem se narodila já, po celý první rok života prý připomínající tehdy populárního herce Hlinomaze (No uznejte, že už tohle vám na sebevědomí nepřidá. Tedy vám teď asi ano).

Jak jsem rostla, bylo více než zřejmé, že se ve mně nakombinovaly exotický zjev maminky a slovanská ztepilost žen z rodu tatínkova.

Šikmé oči máme prý po Avarech, kteří kdysi dotáhli až do blízkosti Golčova Jeníkova, odkud pocházela rodina mého dědečka. Však maminku, když byla malinká, drobounká, černovlasá a šikmooká, považovali za holčičku adoptovanou z, tou dobou se dělící, Korey. Zkrátka některá pra-pra-bába volky anebo spíš nevolky zhřešila s Avarem a výsledkem jsou šikmé oči, které provází nás, maminčiny potomky. Jak já jsem je nenáviděla!  Především, že si mě díky nim každý pamatoval! Jak moc jsem se, topíce se v slzách, po celou pubertu těšila, že až mi přestane růst obličej, plastický chirurg mi dvěma šmiknutími oči zvětší na normální velikost a tvar.

K této odlišnosti si přidejte představu velké, ale opravdu velké zadnice a stehen. Co já se nacvičila (zabalená do igelitu), naskákala přes švihadlo a kolik nocí probrečela hlady. Na tuhle kombinaci diety ani sebeintenzívnější sport nepomáhají, ba naopak, ještě mi zesílila lýtka. K tomu přičtěte prsa po tatínkovi (já jsem občas říkala, že ladí s mým asijským vzhledem, tedy „čum sem, čum tam, čum pořád, stejně nic neuvidíš"), neútlé kotníky a vysoký nárt po prababičce z maminčiny strany a prstíčků jako paliček s nic moc nehty.  K tomu si, jako zvukovou stopu, přidejte pokřikování dětí „Tlůůůů-stá Ja-pon-ka, tlůůůstá Ja-pon-ka“ a máte zřetelný obraz mého pohnutého dětství.

Kolikrát jsem si přísahala, že až jednou zbohatnu, nechám se přemodelovat a přešít, tu ubrat tam přidat.

Život to tak nějak pořešil. Ano, hádáte správně, nezbohatla jsem a na plastické operace nešla. Fakt je, že mi mé šikmé oči, teď už zpravidla vhodně nalíčené, otevřely nejedny zavřené dveře, široká pánev mi umožnila bez potíží donosit a  přivést na svět mé tři úžasné děti a ty mikro-vnady mé potomky krmily dohromady téměř 9 let.

Navíc mám manžela, který mi denně dává najevo, že mě miluje takovou, jakou si mě našel, zamiloval a vzal. Dokonce tuhle, když jsem začala hubnout, hrozil mamince reklamací.

Ale děti, ty se nám s jejich tatínky podařily. Snad mne už teď neproklínají za předané geny. Například nejmladší syn, po tatínkovi nordický typ, má po mne šikmé oči Občas s nadsázkou říkám, že jsme stvořili šikmookého Vikinga.

Když mi bývalo nejhůře, vzpomínala jsem na svou babičku. Ta tvrdívala, že "narodit se v pátek třináctého a dostat jméno, které na ten den připadá, Růžena, to už máte život předposranej" (snad admin odpustí tuto doslovnou citaci).

A víte co, člověk si zvykne, protože co vás nezabilo, to vás posílí a dnes se mám, díky všemu a všem, které jsem na své cestě potkala, ráda.

A co vy? Jak jste se sžívali či sžíváte se svými mindrá(č)ky?

 

 

 

Autor: Dáša Stárková | čtvrtek 26.7.2018 14:47 | karma článku: 31,99 | přečteno: 1657x
  • Další články autora

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma: 29,62 | Přečteno: 977x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma: 15,06 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma: 40,20 | Přečteno: 4755x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Dušičkové pošli to dál aneb je to o lidech

Nepatřím mezi příkladné návštěvníky míst odpočinku mých předků. Nežiji poblíž žádného z nich, a tak často hřbitovy navštěvuji spontánně, nepřipravená. Místo toho vzpomínám a komunikuji s nimi při každém zapálení svíčky,

30.10.2022 v 11:10 | Karma: 19,47 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Milý Samíšku,

píšu ti, protože jsme se nestihli rozloučit, a protože mi hrozně scházíš. Scházíš mi pod nohama, na svém místě, na zahradě, pod stolem i kuchyňskou linkou, všude, kdes byl, protože jsi toužil být poblíž. Scházíš mi vedle postele.

15.7.2022 v 14:03 | Karma: 27,00 | Přečteno: 894x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Náš hororový návrat z dovolené

První dovolená po osmi společných letech, první prázdniny u moře s naším synem, první jeho let. Snažili jsme se připravit, zásobili se vysokofaktorými opalováky, léky, vybrali místo vhodné pro 7leté dítě a chovali se spořádaně.

14.7.2022 v 17:10 | Karma: 45,49 | Přečteno: 25709x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Jak je to s údajně hajlujícím Zelenskym

Inu, fejk je to, vytržený z kontextu a upravený tak, aby se hodil do krámu dezinformátorům a těm, co pravdu znát nechtějí. Zatímco na jedné fotce, který dezinfowebem cestuje, ani VZ není, na té druhé jde o jeho představení.

16.3.2022 v 19:27 | Karma: 37,88 | Přečteno: 9007x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Ale devalvuje význam předcházejícího sdělení

Hrozně ti to sluší, ale... To se ti povedlo, ale.... Je to hrůza na té Ukrajině, ale... Já pomohu, ale... Zaslouží naši pomoc, ale... My se uskrovníme, ale...Souhlasím s tebo u, ale... Uvědomujete si, že tím „ale“ devalvujete to, co jste řekli?

13.3.2022 v 18:56 | Karma: 16,13 | Přečteno: 537x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Whataboutismus mezi námi

Tak nám Rus napadl Ukrajinu. No a co? USA před pár lety bombardovali v Iráku a Sýrii a Ukrajinci přeci bránili Rusům v zabrání Krymu. Rus napadl suverénní stát. No a co? Putin přeci říkal, že tam jsou fašisti.

13.3.2022 v 14:09 | Karma: 21,93 | Přečteno: 972x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč se nechám naočkovat Astrou Zenecou

Jsem učitelka. Je mi 51, mám nadváhu a vysoký tlak. Ne, neznamená to, že sedím doma pod poklopem a klepu se strachy, ale snažím se chovat odpovědně a od počátku vím, že jakmile budu mít šanci, nechám se očkovat.

17.3.2021 v 9:53 | Karma: 45,49 | Přečteno: 13268x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Už brzy se uvidíme

To radostně štěbetaly do telefonu jedna babička za druhou, tedy všechny tři. „Už brzy si vás všechny obejmu, vnoučátka pošušňám“, těšily se. A mně došlo, že jsme se naposledy viděli v létě a že i tak se uvidíme až téměř po roce.

16.3.2021 v 23:10 | Karma: 18,17 | Přečteno: 577x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Ke konfliktům odmítačů roušek s policií

„Takový zákrok jen kvůli roušce? To policajti přehnali, vždyť nikomu nic neudělal“, reagují mnozí. Policie (ať MP či PČR) nezasahuje jen pro potěšení. Kontrolovat provádění opatření a zákonů je jejich práce a nejjednodušší je spol

15.3.2021 v 9:48 | Karma: 35,06 | Přečteno: 1264x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Antigenní testy pro plošné testování mají nedostatečnou citlivost

Testujeme plošně. Konečně. Ale k čemu jsou testy, které mají citlivost u bezpříznakových záchyt jen 44 %? Ve firmách snad. Ale školy, kde jsou děti často bezpříznakové, bude dále ruskou ruletou, a to jak pro neočkované zaměstnance

14.3.2021 v 12:31 | Karma: 11,15 | Přečteno: 383x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Děti jako štít před potrestáním za přestupky

Českou veřejností otřáslo video s mužem, na němž klečí zlý policista, doprovázené pláčem mužova syna. Vám nescházelo to, co na videu nebylo? Proč se pán do takové situace dostal a proč nechal situaci takto vyeskalovat?

13.3.2021 v 14:49 | Karma: 47,02 | Přečteno: 7242x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Jen malé děti, morálně pokřivené osoby a politováníhodná individua odmítají odpovědnost

a svádějí své viny na druhé. Já vím, dalo se to čekat. Ani nevíte, jak ráda bych se byla ve všem níže uvedeném mýlila. Nicméně, jak se jistě bude objevovat v diskusi, co bylo zvoleno v demokratických volbách, to máme.

18.9.2020 v 15:50 | Karma: 42,75 | Přečteno: 8332x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Roušky jako důvod zpolitizovaného vzdoru

Roušky jsou nepohodlné, potím se pod nimi a špatně se mi dýchá. Roušky nemocným vadí. Roušky jsou toxické. Roušky používají politici, aby nás zastrašili a ovládali. Je to Babišovina. Při testu nám šťourají až do mozku.

23.8.2020 v 9:03 | Karma: 25,19 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Když zlo nevidím, neexistuje

Jsme jako malé děti. Znáte to, jak si batole zakryje oči a je přesvědčeno, že když ono nevidí, není ani viděno=je v bezpečí? Takto mi přijdou ti, kteří popírají existenci a nebezpečnost onemocnění a funkčnost roušek.

21.8.2020 v 10:51 | Karma: 24,79 | Přečteno: 712x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Odvolávám, co jsem odvolal… aneb roušky coby volební vějička a politická zbraň

a premiér coby spasitel těch, kteří vidí roušky jako symbol nesvobody a Covid-19 a informace o počtech nakažených, nemocných a zemřelých za způsob politické manipulace.

20.8.2020 v 19:02 | Karma: 34,94 | Přečteno: 4313x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Počty nakažených rostou, hygienici kolabují, tomu říkám chytrá karanténa

Tak nám ta chytrá karanténa nefunguje vůbec a chytře už vůbec ne. Hygienici trasují stále stylem tužka-telefon-papír, kolabují pod náporem stále se zvyšující nálože práce a horka, ale politici se bijí v prsa, jak to vymysleli.

14.8.2020 v 8:40 | Karma: 27,84 | Přečteno: 1506x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.