Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To nevymyslíš!

Nedělní odpoledne, krásné počasí zve k procházce v nedalekém zámeckém parku. Tatínek i dcerka stůňou, a tak se nabízí spojit výlet s venčením. Vyrážíme ve složení já, 4letý synek, retrívr Sam a teriérka Sindy.

15,00 – psi jsou tak nadšení, že skáčou jeden přes druhého, skoro nás nenechají se obout. Jen co napojím vodítka, vytrhnou se a letí k autu, tak tak že nesrazí synka. Poslušně hupnou do auta, synek se usadí, zacvaknu bezpečnostní pásy a vyjíždíme.

15,05 – vidím, že nápad na výlet nás mělo víc, první parkoviště je obsazeno.

15,10 – parkuji o pár metrů dál.

15,12 – vycházíme. Syn běží napřed, výská nadšením, hlásí mi jeden svůj postřeh za druhým. Psi pobíhají ode mne a zpět, očuchávají podpisy jiných psů a přepisují je svými, okusují větvičky, vyprazdňují se. Sluníčko svítí a hřeje, nepohne se ani lísteček, vzduch voní spadaným listím. Asi zbytečné tahat synkovi větrovku, ale což. Takhle by to šlo, napadne mě hříšná myšlenka.

15,20 – přicházíme do civilizace, a tak připínám oba psy na vodítko a beru si synka za ruku. Všichni se už vyběhali, a tak ani moc neprotestují. Přicházíme k mostku, ze kterého rádi sledujeme místní faunu a mne uhodí do očí dva offroady a 4 chlápci, co kolem nich postávají. Nedá mi to, (jsem už prostě taková) a ptám se jich, proč tam stojí a z jakého titulu nemusí respektovat zákaz vjezdu. Kupodivu ochotně mi vysvětlují, že jsou geodeti, kteří jdou provádět měření na nedalekém vršku, a že si v autech přivážejí přístrojové vybavení. Omlouvám se a oni odpovídají, že jsou naopak rádi, že mi to není fuk.

Popojdeme na most a koukáme na kačenky. Syn i fenka jsou nadšení, psovi je to fuk, je to starší pán.

15,25 (ano, asi 5 metrů od místa s geodety a 5 minut poté, co jsem je prudila) – mám snahu odvést synka od zábradlí a rozmotat psy. Najednou se ozve nepřeslechnutelné ŠPLOUCH! Asi tak 3 zlomky vteřiny se mi chce nic neřešit a jít dál. Pak se přeci jen zeptám, cože to spadlo. Syn se podívá nejprve na mne, pak se podívá na zem… a spustí řev: „Já nemám BOOOOTUUUU! Mně spadla BOTAAAA!“... a opravdu, botaska si PLAVE pod mostem.  Ne dost daleko, aby se nad ní dalo mávnout rukou, a pohříchu ne dost blízko, aby se pro ni dalo sáhnout. Přemýšlím, co teď. Sama ji nevyndám, nezvládnu zpacifikovat tu svou smečku a současně vyndávat botu a zase, než je odvedu k autu a vrátím se, bota odplave kdovíkam.

15,30 – polykám hrdost a jdu na pány s prosíkem. K mému překvapení už odložili kufříky s přístroji a jali se hledat co nejdelší větev. Všem je nám jasné, že rybník sice není hluboký, ale voda v něm je studená a, kulantně řečeno, nepříliš čistá. Ne, koupat se nám nikomu nechce. Pánové zkouší všelicos. Jednu větev, delší větev, dokonce si přinesou instalatérské péro. Pak je napadne spásná myšlenka. Donesou kameny a hází je za botku a postupně ji přiblíží do dosahu delší větve. Nakonec, stylem tahání řepy (kameny na kraji rybníka jsou vratké a kluzké, tak se přidržují), botičku zachrání.

15,35 – s díky odcházíme a páni odchází se pustit do jejich měření. Vracíme se k autu. Snažím se malého poponést, ale je těžký a má na sobě šusťákové kalhoty, a tak klouže. Většinu cesty tedy jde, chudák, stylem chytrého horáka (krok-šoup). Naštěstí tudy nikdo nechodí, a tak jsem psy vypustila. Jako by tušili, že se něco děje, docela se drží u nohy.

15,40 – psům otrnulo, odbíhají dál. Soustředím se na malého, kousek jsem ho zase poponesla. Najednou další ŠPLOUCH! To naše Sindy skočila (nebo spadla?) do rybníčka smraďáčka.  Nemá přítok ani odtok, a tak většinu roku zeleně kvete a řádsky páchne. Ale místním přistěhovalcům, nutriím, se líbí, zabydlela se jich tu neustále se rozrůstající rodinka. Naše sněhobílá fenečka má teď nožky a bříško jako PRASE. A jako prase i smrdí. Tentokrát na předním sedadle nepojede, to je jisté.

15,45 – přicházíme k autu. Snažím se vymyslet, jak udržet psy v kufru a dítě se špinavou nohou v sedačce. Po chvilce laborování spojím psům vodítka a usadím je do kufru auta. Synek, namísto posazení se, nedbá má snahy ho udržet v bezpečné vzdálenosti, a tak dostane dveřmi. Malinko, ani neřve.

Tak mám snad dneska vybráno, napadne mě… (snad platí „do třetice všeho dobrého i zlého“.

15,50 – DOMA! Manžel mé vyprávění ukončil tím, že, utírajíce si slzy smíchu, povídá: „Ještě že jsem Ti rozmluvil to odstrkovadlo pro kluka“

A tak jsme zpátky doma, synek se popelí v pískovišti na zahradě, pes se vyhřívá na terase, vysprchovaná fenka na gauči a všem nám je dobře.

Autor: Dáša Stárková | neděle 30.9.2018 18:08 | karma článku: 20,57 | přečteno: 772x
  • Další články autora

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma: 29,62 | Přečteno: 978x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma: 15,06 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma: 40,20 | Přečteno: 4755x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Dušičkové pošli to dál aneb je to o lidech

Nepatřím mezi příkladné návštěvníky míst odpočinku mých předků. Nežiji poblíž žádného z nich, a tak často hřbitovy navštěvuji spontánně, nepřipravená. Místo toho vzpomínám a komunikuji s nimi při každém zapálení svíčky,

30.10.2022 v 11:10 | Karma: 19,47 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.