Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jupí, už jsem začala a hodlám vytrvat aneb za tělo zdravější a mysl bdělejší.

Tak se přidávám i já, protože potřebuju motivaci přímo veřejnou, abych vytrvala. Jak zpívají Nezmaři, „kolikrát jsem to už vzdal, kolikrát na hanbu šel… „. Ale teď už chci vyjít jako vítěz nad sebou samou.

Je mi 45, přesně před rokem jsem porodila své třetí dítě. Ač jsem těhotenská kila nechala v porodnici (a pár dalších během roku), nedokážu ze sebe shodit ta, co mi překážela už předtím a z toho vyplývající ustavičnou únavu.

Nikdy jsem nehrála týmové hry, ale od 12 let, kdy mi začala vadit moje postava, jsem vynechávala různé složky potravy (cukry, tuky), jedla méně, víckrát, hodně pila vodu, večer už nejedla, a hlavně jsem cvičila. Cvičila jsem denně (někdy i 2x), zabalená do pláštěnky, posilovala,  skákala na švihadle, běhala, jezdila na kole.

V dospělosti jsem různá aerobní cvičení (aerobik až taebo) střídala s klidovými (strečink až jóga), takže, jak mi bylo řečeno na ortopedii, hypermobilita mé páteře a natažení mých svalů je až patologické. Protože jsem jako dítě měla velmi vykloubené kyčle a mám od úrazu v 17 letech výhřez v bederní páteři, přizpůsobila jsem si řadu cviků, které mi pomohly vytvořit si svalový korzet. Díky němu, jak věřím, stále držím pohromadě,  a ani jsem neměla problémy  během žádného  těhotenství, porodu či výchovy žádného z dětí.

Mám „smrtelnou kombinaci“ velkého zadku a slabých rukou, takže šplh, shyby a přítahy jsou pro mne sci-fi. Tedy, tak  jako s čímkoliv životě, když musím, zvládnu to =vyšplhám a přitáhnu se, ale lehkost a příjemný pohled nečekejte.

Nelenoším ani teď, a tak už od porodnice cvičím, zkouším i rotoped. Když jdu, jdu rychle. Když zvedám našeho synka, myslím na záda a cvičím s ním jako. Ale to je druh pohybu, ze kterého já nezhubnu. Navíc nedokážu jít spát, když usne, protože bych měla a občas nedokážu odolat mlsání manžela. A nedokážu šlapat na rotopedu, když se synek, (bez přehánění) pokaždé, když na něj usednu, probudí. A posilovat, když padám únavou, to taky nedokážu. Dá se říci, že jsem se dostala do začarovaného kolotoče, kdy jsem unavená, protože necvičím a špatně jím a necvičím a špatně jím, protože jsem unavená.

Malého stále kojím, proto odmítám razantní diety či přímo hladovění. Každé chvilky s ním si považuji, proto mám problém odcházet od něj na dobu delší než nezbytně nutnou.

Nicméně první krok učiněn. S manželem jsme se domluvili na střídání volných odpolední a „vykopávání“ jeden druhého. Začínám tento týden svižnou chůzí a chci přecházet do běhu. Své sportovní výkony se pokusím zaznamenávat na aplikaci EPP.

Mám následnou motivaci :

1/ být schopna si maximálně prožít a užít každého dne i každé aktivity s naším synkem, se všemi dětmi.

2/ nehodlám zapírat svůj věk, ale ani nechci, aby bil do očí, aby se jednou synek za mne styděl před svými vrstevníky.

3/ nehodlám soupeřit s (až o generaci) mladšími rodiči, ale ráda bych, abychom byli schopni synovi poskytnout v aktivitách totéž, co jsem poskytla starším dětem.

4/ nehodlám usilovat o titul Misis, ale ráda bych se cítila dobře a měla možnost jít do obchodu a koupit si to, v čem se budu cítit dobře, ideálně napoprvé, tedy dostat se do konfekční velikosti.

5/ vím, že k určitému věku patří jisté penzum bolestí, ale proč se nesnažit je eliminovat na nejnižší možnou míru (zvlášť, když já jsem si své užila už během puberty a svých blokád)?

6/ mám spoustu plánů, mnoho z nich bych ráda uskutečnila se svou rodinou, některé i sama zase sebe a pro sebe a ráda bych při jejich realizaci byla dostatečně fit a připadala si dobře jak po stránce zdravotní, tak vzhledové

7/ když přijdu běhu na chuť, tak jako před rokem, moc ráda se připojím do party běhajících „krásných bláznů“, kteří si doplňují adrenalin na různých soutěžích. Přiznám se, ač mi to vždy připadalo jako čiré bláznovství, letošní dvojí fandění na půlmaratónech mne naplnilo takovým nadšením a hrdostí za své blízké, že i já bych se ráda rozběhla za zvuků Vltavy a ještě raději proběhnu cílem bez ohledu na čas na výsledkové listině.

8/ odmítám se smířit s tím, že mám jisté proporce dědičné a že se takto manželovi líbím. Ani s tím, že únava odezní, až synek začne spinkat celou noc a nebude třeba být kolem něj ustavičně ve střehu.  Jde o to, jak se cítím já.

9/ průběžně hodlám sobě a potažmo i rodině změnit jídelníček, ale tak, aby chuťové buňky neutrpěly a doma nebyla revoluce.

10/ málem bych zapomněla : na maturitním plese dcerky se chci cítit prima. Dcerka na sobě moc pracuje (ač by vůbec nemusela), tak abych jí neudělala ostudu.

Omlouvám se,  ale  neuvedu zde svou hmotnost, rozměry ani fotku v plavkách. Jednak proto, že jejich číselná změna pro mne není až tak moc zásadní. Ale především proto, že nejsem na ty cifry vůbec hrdá. Pokud by přesto docházelo k nějakým zásadním změnám, budu s radostí informovat o úbytcích. Především a hlavně chci informovat o svých výkonech a z nich vyplývajících plánech. A také o změnách jídelníčku a režimu.

Pro začátek pro mne bude podstatné, abych našla pozitivní a pravidelný vztah k pohybu, abych si při něm odpočinula a vyčistila hlavu. V neposlední řadě, abych ulevila své páteři, kloubům, cévám a srdci. A vším výše uvedeným abych zvýšila svou fyzičku, vytrvalost, pevnou vůli a entusiasmus.

P.S. možná Vám připadne divné, že začínám teď a nikoliv před létem – do plavek. Ujišťuji Vás, že i tento důvod je u mne aktuální celoročně. Se synkem chodím plavat po celý rok a v zimě, až nepůjde běhat, chci chodit plavat i já kondičně.

Autor: Dáša Stárková | neděle 30.8.2015 16:10 | karma článku: 11,76 | přečteno: 380x
  • Další články autora

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma: 29,62 | Přečteno: 978x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma: 15,06 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma: 40,20 | Přečteno: 4755x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Dušičkové pošli to dál aneb je to o lidech

Nepatřím mezi příkladné návštěvníky míst odpočinku mých předků. Nežiji poblíž žádného z nich, a tak často hřbitovy navštěvuji spontánně, nepřipravená. Místo toho vzpomínám a komunikuji s nimi při každém zapálení svíčky,

30.10.2022 v 11:10 | Karma: 19,47 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.