Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Maminka se polámala, kdopak nám jí opraví?

Klasika. Dítě padá, rychlá otočka za ním. Jenže ouha, tělo rotuje, nohy ne. Ozve se křup. Ááůů! Ještě že jsem si (na víkend u rodičů) nevzala věci na běhání, proběhne mi, nesmyslně, hlavou. Je jasný, že jsem na čas doběhala.

Netuším, zda mě o rozum (snad jen dočasně) připravila bolest nebo mateřská, ale v uších mi zní o té peci, co spadla a jak se polámalo kolečko. Dochází mi, jak morbidní jsou naše prostonárodní písničky. Bojím bojím, že do mě někdo „dá 4 rány, a už bude hotovo“. Nebo vezme hoblík, pilku. 

Na druhou stranu, kdyby mi nějaký pátý  „foukl na bolístku, pohladil mě po čele“ a já mohla zvesela odskákat, to by bylo jupí.

Jednou se mi záda blokla tak, že jsem prostě neslezla z postele. Jaké bylo moje překvapení, když jsem se po nějaké době probrala a v nohách postele stál můj doktor. Takový ten správný, skutečně praktický. (Takový ten „závodní praktický lékař“, který vám dopoledne provede kompletní prohlídku, s výjimkou gynekologické a zubní, a za dvě hodiny se s ním potkáte u oběda a povídáte si s ním o myslivosti). Po chvilce uvažování se slušně omluvil, natáhl do injekční stříkačky úlevný medikament a se slovy „tak tohle jsem vážně ještě nikdy nedělal“ za mnou vlezl do postele a ehm, provedl mi opich. Posílám pozdrav do nebíčka, Jiříku.

Tohle je o poznání lepší blokáda. Můžu chodit, v noci mi necuká v noze (tedy pokud se mi nezdá o běhání) a ráno z postele po pár pokusech.. nějak...vstanu. Bolest mi projíždí jako špízovací jehla celým tělem jen při pohybech neuvážených, prudkých, rychlých v těch nejzazších úvratích. A tak se pohybuju ála zpomalený film o napr… houserovi.

Jenže fungovat se musí. Domácnost se sama neuklidí, jídlo neuvaří, prádlo nevypere (a že ho po návštěvě u rodičů je), pes a kočky nepřestanou pelichat a  prcek se sám neopatří. A těžko mu vysvětlíte, že na maminku se nevěší ani nehopsá. Manžel taky, chudák, není na klíček. Do práce musí a po návratu dělá, co může.

Sláva budiž diclofenacovým náplastem. Obdivuji ty, kteří z přesvědčení odmítají „patáky“, injekce a jiné úlevné prostředky. Pár let jsem to zkoušela a nikdy více.

Hned v pondělí se vetřu do ordinace rehabilitačního lékaře. Kroutí nade mnou hlavou, protože si ulevuju hlubokým předklonem, při němž si položím dlaně na zem. I tak mi provede odblokování, předepíše rehabilitace. Dodržuji doporučovaný klid (celou noc, pak už to nejde) a zahřívám. Po bytě chodím omotaná šálou, ale  břišní tanečky ode mne vážně nečekejte.

Kamarádka mi posílá podporu na dálku a mně se vážně ulevuje. Neřeším, co pomáhá víc. Pomalinku si dovoluju víc a víc. Z hlavy doluju úlevné cviky, hlídám si nádech výdech.

Ono to půjde.

Včera už jsem očkem zavadila na svých nových běžeckých botičkách a přistihla jsem se, že přemýšlím, jak bych se do stávajícího počasí oblékla a jak to oblečení zkombinuju, aby mi ladilo. Tak už mi asi otrnuje...

Tu bolest přijímám s pokorou jako daň za zbrklost a přátelské pokárání. Je to takové připomenutí, že (nejen) během natřesené svaly je třeba také protáhnout a posílit. Že si musím pečovat o tělo jako komplex a že je dobré si vytvořit svalový korzet. Mimo jiné i proto, abych nedopadla jako ten princ se šroubečkem v pupíku.

https://www.youtube.com/watch?v=pcLd8Pj34W0

 

Autor: Dáša Stárková | pátek 10.3.2017 11:44 | karma článku: 14,61 | přečteno: 899x
  • Další články autora

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma: 29,62 | Přečteno: 978x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma: 15,06 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma: 40,20 | Přečteno: 4755x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma: 26,31 | Přečteno: 1251x | Diskuse| Ostatní

Dáša Stárková

Dušičkové pošli to dál aneb je to o lidech

Nepatřím mezi příkladné návštěvníky míst odpočinku mých předků. Nežiji poblíž žádného z nich, a tak často hřbitovy navštěvuji spontánně, nepřipravená. Místo toho vzpomínám a komunikuji s nimi při každém zapálení svíčky,

30.10.2022 v 11:10 | Karma: 19,47 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Loňské závody ve Špindlu řeší policie, lyžaři už plánují další. Ještě dražší

24. dubna 2024

Premium Zatímco se detektivové protimafiánského útvaru NCOZ zabývají podezřením na dotační podvod v...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:44

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.