Proč se rozhodně nevydám na poslední rozloučení s KG a ani ho nebudu sledovat v TV

8. 10. 2019 19:53:47
Jak už jsem předeslala, nikdy jsem nepatřila mezi skalní fanynky. Jeho písně mne těšily stejně jako chování gentlemana, ale fronty na jeho podpis jsem nikdy nestála. Teď ho však ze srdce lituji. Lituji jeho osobu, památku a dcerky

Zemřel zlatý hlas z Prahy, mnohonásobný Zlatý slavík, nejpopulárnější zpěvák a srdcovka několika generací lidí z naší republiky a několika sousedních zemí. Taková srdcovka, že věří, že byl populárnější než lecjaký státník či prezident. S tím já absolutně nesouhlasím, ale nikomu ten pocit neberu.

Nehodlám se přít, nehodlám vznášet argumenty. Zde rozum nemá místo, zde jde o emoce, ergo o emoce davu. Když čtu a poslouchám ty litanie, nedokážu rozlišit, zda více litujeme pana Gotta, jeho pozůstalé, anebo vlastního, s jeho odchodem jakoby definitivně ztraceného, mládí. Anebo, jak vznesla jedna paní v diskusi pod něčím blogem, jeho údajného spojování generací. Upřímně, mám širokánskou rodinu. Většinou jsme si KG poslechli rádi, ale nikdo jsme ho nevyhledávali a nijak po něm nešíleli. I přesto si nepřipadáme spojení méně. Scházeli jsme se, společně se radovali i smutnili za života pana Gotta a budeme i po jeho odchodu.

Myslím si, že bychom se jeden každý měli naučit přijímat smrt jako přirozené ukončení života. Zejména pak života tak plodného, dlouhého, bohatého a naplněného, jaký Karel Gott nepochybně prožil. Zvláště smrt, která je zjevným vysvobozením od dalšího trápení, bolesti a strachu. A což teprve smrt snovou, tedy ve spánku a v kruhu milovaných. Plakat a truchlit bychom přeci měli nad každým zbytečně a předčasně ukončeným životem, životem, který mohl dojít naplnění, ale nedostal šanci. Tam je, dle mne, zármutek na místě.

V den, kdy jsem se o skonu mistra dověděla, jsem si i já poplakala. Současně jsem ale za něj pocítila úlevu, že už ho nic nebolí a netrápí.

Včera, když moderátorka líčila program posledního rozloučení s KG, pocítila jsem s ním, s jeho památkou, s jeho tělesnými ostatky a s jeho pozůstalými, zejména dcerkami, soucit.

Upřímně, šokuje mne představa davů, které se přijdou rozloučit, budou stát frontu, zahrnou jeho rakev věnci, květinami, svíčkami, pláčem, vydýchaným vzduchem... Davů, které budou omezovat a brzdit dopravu a, s odpuštěním, očumovat jeho rakev. Davů, které se vypraví „na Gotta“ jako zamlada. Davů, jejichž pouhá představa mi, krom vlny nevolnosti, vyvolává vzpomínku na dokumenty o Rudém náměstí a frontách „na Lenina“.

Pokud připustíme, že by měl být nebohý zpěvák uctíván, pak tohle považuji za dokonalé znesvěcení jeho památky.

Ale proti gustu žádný dišputát.

A tak ne, nevydám se do Prahy, ač ji mám kousek. Ani si nepustím TV přenos. Tento způsob loučení zdá se mi poněkud nešťastný.

Namísto toho mu zapálím svíčku a otevřu „okna, aby duše mohla ven“. A časem, až opadne tahle poslední vlna „gottománie“ (nic proti Vám, Karle, Vy za to vážně nemůžete a myslím, že byste tomu nebyl rád), ráda si jeho písničky pustím a zavzpomínám na Karla Gotta mladého, v plné síle.

Autor: Dáša Stárková | úterý 8.10.2019 19:53 | karma článku: 47.10 | přečteno: 19223x

Další články blogera

Dáša Stárková

Ne, maminko, tyhle boty mi nekupuj

slyším přes regál prodejny s obuví. A nechtěně slyším i přemlouvání maminky. Argumenty jako kvalitní podrážka, nepromokavé, užiješ je. A současně i téměř plačtivé odmlouvání čerstvě vyčáplého náctiletého syna. A zažívám deja vu

16.4.2023 v 12:45 | Karma článku: 29.44 | Přečteno: 977 | Diskuse

Dáša Stárková

Vnesme advent i do výběru prezidenta

Ve svém předchozím blogu jsem vyjádřila zklamání nad DN, ale současně opakuji, že ji zvolím, bude-li ve druhém kole místo mého favorita. Nyní prosím. Pojďme nehanit protikandidáty a namísto toho chvalme svého favorita, vysvětlujme

7.12.2022 v 15:02 | Karma článku: 14.76 | Přečteno: 353 | Diskuse

Dáša Stárková

Proč v mých očích jediná skutečná kandidátka na prezidenta klesla

Aby bylo jasno, píši o paní Nerudové. Přiznávám, v době, kdy kandidaturu zvažovala, podporovala jsem ji. Imponovala mi představa, že bychom měli prezidentku, jako na Slovensku, dámu, která by důstojně reprezentovala naši zemi.

3.12.2022 v 23:11 | Karma článku: 40.18 | Přečteno: 4755 | Diskuse

Dáša Stárková

Kam se poděla ohleduplnost aneb v roušce exotem

Kovidová epidemie zaplať Bůh zažehnána, restrikce pominuly, život se navrací do starých kolejí. Bohužel do těch starých. Tatam se poděla ohleduplnost, na to, co životy chránilo, je považováno za omezení, jejich nositelé za exoty.

2.12.2022 v 21:41 | Karma článku: 26.31 | Přečteno: 1251 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 17 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.81 | Přečteno: 207 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.52 | Přečteno: 347 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.72 | Přečteno: 564 | Diskuse
Počet článků 334 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1779

Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...