Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dášo, vítej na titulce, gratulace. Tvůj článek je výborný a je tam právem. Budeš však sklízet zlobu těch, kteří vědí, že máš pravdu, ale nejsou schopni si to připustit. R^

4 0
možnosti
DS

Myslím, že jsem na to připravena a děkuji za uznání, Tomáši a gratuluji na oplátku ke Tvému umístění a děkuji za Tvůj blog.

0 0
možnosti
Foto

Problém je v tom, že tradiční pravicové strany značně vystříleli své šance a velká část voličstva k nim ztratila důvěru. Populistické strany jsou náhradní řešení, protože je to tak pohodlné. Nepřekvapuje mne to, spíše je nad mé chápání, proč ani po téměř třiceti letech neumíme dělat politiku, ale jen politikařit. Nevymlouvejme se jen na dědictví z minulosti.:-(

8 0
možnosti
RS

Ale ta minulost v tom hraje velkou roli, pořád jsme se s ní nedokázali vypořádat.

4 0
možnosti
MB

No, u Vás bych to viděl na syndrom "velkých očí";-)

Něco si přečtete ..přidáte trochu emocí...naladíte se určitou názorovou vlnu..a uzavřete se do své názorové bubliny (kde si všichni rozumí, všem se vše jasné ..až na to "co se to děje tam venku"). Jenže pobyt v takové názorové bublině vede k přepjatosti (takže se vám zdá, že i dnes žijeme "pod nadvládou tyrana, usurpátora, diktátora a demagoga") a krátkozrakosti (která nedovolí dohlédnout dál nežli ke srovnávání s komunismem).

Ne, že bych se chtěl zastávat dnešních politiků nebo, nedejbože, komunistů ... ale podívejte se na to trochu s nadhledem. Existoval snad někdy před tím nějaký ten ideální svět, kdy se vám nikdo nemontoval do života, nerozhodoval za vás, neurčoval zda a co můžete studovat, jak se projevovat atd? Neblázněte, žádné takové delší období tady nebylo. Vždycky tu byla nějaká vrchnost a církev, která držela lid pevně u huby. A těch pár let první republiky? Také to nebyla taková idylka, jak si namlouváme když máme před očima pouze TGM. Politická scéna rozhodně nebyla žádnou selankou ..hašteření, spory, nenávist, korupce.. A životy lidí stejně ovládaly společenské předsudky, církev atd.

A pokud jde o ten komunismus, jistě, bylo to nešťastné období ..ale spíše ve srovnání s tím, co mohlo být..nežli s tím, co zažívaly celé předchozí generace po celé, neustálými válkami zmítané, Evropě. Nicméně bylo to nějakých 40 let ..a z toho toho pravého teroru sotva polovina.. Je dobré si to pamatovat... ale zase ne na tom vysloveně ulpívat a donekonečna se na tom točit, zveličovat a neustále tím děsit. Je to zaplať pánbůh pryč.

Chodil jsem do školy za komunistů ..a dobře si pamatuji, jak mě štvaly ty až příliš "zapálené soudružky učitelky" ..a abych řekl pravdu, na základě dojmu z vašeho silně angažovaného blogu, bych nechtěl aby moje děti znovu učily až příliš angažované učitelky. Chybí tomu nadhled ..

10 2
možnosti
DS

No, já Vás ujišťuji, že zapáleně vyjadřuji a diskutuji své názory zde a popravdě, ve škole ani nemám kdy a jak, občanskou nauku neučím. Navíc jsem si jistá, že pokud měnit názor populace, tak od rodičů, kteří by se měli na výchovném procesu svých potomků podílet mírou majoritní. Pokud hovořím ve svém předchozím blogu o vedení k hodnotám, myslím tím lidské hodnoty obecně, já je mohu maximálně vést ke schopnosti správně klást otázky a nebát se komunikovat.

Ideální svět? Ne, ten opravdu nehledám...

Na teroru věru neulpívám, tato moje úvaha byla spíše o tom, co předcházející generace vedlo k rozhodnutím, která činí.

Víte, já bych ráda uplatňovala nadhled, problém je ten, že valná většina populace zaměňuje nadhled za netečnost...

3 0
možnosti
ND

Paní Blahová, nejprve k té literatuře, kdo chtěl, bez znalostí těch spisovatelů a jejich del nežil. V šedesátých letech vyšel dokonce slovník českých spisovatelů, který obsahoval i ty spisovatele, kteří byli později na indexu. Tenkrát vyšel i Škvorecký Zbabělci, byla to první knížka od něj, kterou jsem už tehdy četla. Zde není prostor na velkou diskusi. Usuzujete ó člověku na základě dílčího momentu. Víte, můj muž se třeba podílel na záchraně knih z jedné velké k ihovny, které měly jít do stoupy.. . Víte já se dívám na svůj život a minulost bez emocí a mlácení ode zdi ke zdi. Mějte se hezky, díky za vaše slohové cvičení.

1 0
možnosti
LB

Měla jsem na mysli výuku, respektive osnovy literatury v letech 1970 až 1990.

Promiňte, ale já s Vámi diskutuji korektně, máte ty jízlivosti na mou adresu zapotřebí?

2 1
možnosti
ND

Paní Blahová, nejprve k té literatuře, kdo chtěl, bez znalostí těch spisovatelů a jejich del nežil. V šedesátých letech vyšel dokonce slovník českých spisovatelů, který obsahoval i ty spisovatele, kteří byli později na indexu. Tenkrát vyšel i Škvorecký Zbabělci, byla to první knížka od něj, kterou jsem už tehdy četla. Zde není prostor na velkou diskusi. Usuzujere

0 0
možnosti
ND

Omlouvám se, to je tak, když člověk píše na mobilu.

0 0
možnosti
VF

Osobně jsem zažila kolektivizaci vesnice, znárodňování (vč.našeho obchodu), měnovou reformu (rodičům zbylo jen na otoman), děda dostal důchod až hodně let po nároku, protože byl nepřítel lidu (majitel koloniálu) a tak jsme si tu žili až do doby, než k nám přišly spřátelené armády. Dál to znáte. Synovi jsem tehdejší situaci popsala, ať se sám orientuje i v dnešní době. Chodím volit, ale teď nevím koho, asi menší zlo. Paní Dášo, tatínek všechno zvládal selským rozumem, aby přežil, mamince se to podepsalo na zdraví. Politika je na houby. Čo bolo, to bolo. Nevracejme se, žijme!

8 0
možnosti
JJ

J47i84ř38í 95J47a98n82d84a

2. 8. 2018 16:33

Chcete, aby vám lidé jinak volící vysvětlili proč tak volí, ale zároveň napíšete předem jejich hodnocení. Vy nechce aby vám něco vysvětlili, ale aby se vám zodpovídali ze své volby.

3 0
možnosti
ND

Určitě jsem neodpověděla na vaše otázky, protože jsem to ani nedocetla. Černobílé vidění minulosti i přítomnosti mi neimponuje. Ctim názory těch druhých, ale dost nemám ráda, nějaké nálepkování.

3 1
možnosti
DS

No, napsala jste to sama, že reagujete na něco, co jste nedočetla a učinila si dle toho názor

0 0
možnosti
ND

Jsem poválečná generace, do rozdělení světa a politických zřízení jsem se narodila. Určitě nesouhlasím s hrůzou 50. Let, kdy jsem byla příliš malá než abych věděla co se děje.

To co chci studovat mi nikdo mimo rodičů neprokazoval, rodiče jsem poslechla, protože jsem nevěděla co chci. Myslím si, že teror vypadá úplně jinak, než jsme žili my. Ano za hranice se hned tak někdo nedostal.

Milá Dášo, nezlobte se, ale s nějakým syndromem se jděte vycpat, to jak to zde vypadá je dílo tradičních stran. Nevyrovnaní se s minulostí...

6 2
možnosti
DS

Takže ani Vy mi neodpovíte na moje otázky :-(, Nadi. Možná se pletu ohledně syndrou, ale odpovědí se mi tu věru nedostalo :-)

0 0
možnosti
MB

Obavam se, ze tech odpovedi, ktere ocekavate, tedy na Vase otazky, nebude mnoho. Adoranti Zemana a Babise si totiz z Vaseho prispevku vezmou pouze to, ze jsou pro Vas z hlediska moralky a zakladni lidske slusnosti nevolitelni a budou pouze donekonecna omilat sve pravdy o tom, jak ODS vsechno rozkradla, Drahos byl takovy ci onaky, Kalousek je nejvetsi ludra, Havel byl alkoholik etc. etc. Muj osobni nazor je ten, ze rada lidi ocekavala po plysaku posun spolecnosti smerem, o kterem spis snili nebo vedeli pramalo, pro jednoduchost ho nazvu zapadnim pozlatkem ... a dostavilo se velke zklamani, protoze ocekavani se nenaplnila, jednak diky tomu, ze mnozi si s nove nabytou svobodou jaksi nevedeli rady, zatimco sibri ji vyuzili naramne. No a v konecnem dusledku je treba za to nekoho cinit odpovednym, a to jsou vetsinou prave 'oni', protoze malokdo dokaze zacit u sebe a podivat se do zrcadla, misto toho stoji u okna a vykrikuje ven ... tohle tema je prilis slozite na kratkou odpoved, nicmene doufam, ze jsem aspon naznacil, jak se na to divam ja. Za clanek samozrejme karma, bylo by hezke, kdyby si podobne otazky kladlo vic lidi.

4 2
možnosti
DS

také jsem si říkala, že se těch odpovědí asi nedočkám... pro mne smutná známka, že se nad těmi otázkami málokdo zamýšlí. Jaká škoda... A děkuji za karmu

0 0
možnosti
  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.