Děkujeme za pochopení.
J37a24r58o82s76l48a71v 58L18i23m88a
Maturita z matematiky na strednich skolach ma obsahovat potrebu v hlavnim predmetu studia. Moje studie technologa vyzadovala znalost matematiky pro tento obor. Jeste dnes mohu s klidnym svedomim rici, ze pristup k naplni stredni skoly strojirenske v letech 1960 az 1970 byl perfekni. Ta znalost te matematiky pro uroven strojirenskejho technologa me zajistila prijemny zivot i mimo republiku!!!
L59e53o33n53a 58B54l43a64h23o25v18á
Dášo, v tomto punktu s Vámi nemohu souhlasit. Budu se opakovat, ale pod blogem pana Nožičky jsem připomněla, že na průmyslovkách se v nedávné minulosti nejenže z matematiky nematurovalo, ale tento předmět končil třetím ročníkem. Ve čtvrťáku studenti oboru pozemní stavitelství a technická zařízení budov své znalosti z matematiky aplikovali v dalších předmětech, jako byla mechanika, statika, konstrukce staveb etc.
Na vysokých školách pak byli často úspěšnější, než absolventi gymnázií s maturitou z matematiky. Dnes jsou z někdejších absolventů SŠ bez maturity z matematiky vynikající architekti a stavební inženýři, kteří našli uplatnění i v zahraničí.
Přijde mi dost zvláštní, aby matematiku na stejné úrovni museli ovládat budoucí studenti matfyzu stejně jako třeba zdravotní sestry.
Můj syn je také jedním z těch, kteří z matematiky nematurovali a přesto bez problému vystudoval jaderku na ČVUT. Na první termín promovali snad výhradně průmyslováci, zatímco ti z gymnázií si studium prodloužili...
J43o74s20e19f 32P89i20b79i86l
Tak to já mám opačné zkušenosti: Z matematiky jsem maturoval na gymnáziu a průmyslováci měli na VŠ všeobecně problémy s matematikou i s její aplikací. Ano, uměli vypočítat prostý nosník už z průmyslovky. Věděli JAK, ale nevěděli PROČ. A vědět proč je v matematice to zásadní.
K27a28r83e44l 45P27ě16n97k97a45v79a
Ztotožňuji se s Vaším názorem
Karma
J88a95r50m67i32l30a 20Č61e10r84n60á
Klikla jsem Vám karmu, protože matiku mám ráda a věnuji se jí. Nemyslím si však, že člověk, který nematuroval z matematiky, by si v životě nedokázal něco spočítat, že k tomu nutně potřebuje ovládat vektory, logaritmy a další lahůdky středoškolské matematiky. K běžnému životu a k tomu, aby ho šmejdi neokradli, žádnou náročnější matematiku nepotřebuje. Snad by měl ovládat složené úrokování z finanční matematiky, ale to už ze školy zapomněl, takže stejně ty výpočty za něho udělá buď někdo jiný, anebo výpočtové programy na internetu. Takový řemeslník, který má vymalovat pokoj a nakupuje barvy, už si vzorec pro výpočet povrchu kvádru také nepamatuje, stejně ho neuměl ani ve škole, přesto množství potřebné barvy dokáže správně odhadnout. Jsem ale pro maturitu z matematiky všemi deseti právě z důvodů, které v článku vypisujete - neumetat cestičky a vést ke vzdělávání exaktními vědami.
P21e15t24r 18N65e39m49e68c
minus za toho remeslnika...povrch kvadru urcite potrebovat nebude :-) , ale u zedniku jsem nekolikrat narazil na neschopnost spocitat si pocet cihel, u sadrokartonaru pocet desek atd
M97i42l12a43n 41B68í87l18e41k
Pár drobností.
Pokud matematiku na úrovni finanční gramotnosti, o které píšete, nejsou schopny dnešní střední školy vyučovat, pak by bylo trochu nešťastné požadovat z ní maturitu okamžitě. Prvořadým úkolem by mělo být zkvalitnění výuky; maturitní zkouška z mizerně vyučovaného předmětu by se trochu míjela účinkem.
No, postavit se problémům rozhodně dokážou i lidé bez maturity z matematiky. Maturita z matematiky taktéž není extra lékem na to, o čem píšete ("zda si dál hnít v pohodlné nevědomosti a neznalosti a stát se tak manipulovatelnějšími, tvárnějšími a snadněji ovlivnitelnějšími..."). Tady by spíš pomohly větší znalosti historie, popř. dalších společenských věd (které studentům mj. ukážou, že společnost se zdaleka neřídí jen oněmi tolik vzývanými logickými principy).
K úspěšným lidem. Záleží dost na tom, v čem člověk vidí nějaký životní úspěch, jaké má priority...
A jak píšete, že vaše generace měla povinnou maturitu z matematiky, pak to neplatilo pro všechna gymnázia, resp. střední školy.
P47a45v66e76l 45V95é53b77r
Nic jste nepochopila. Výuka matematiky vás naučí nejen nějakému počítání (to se stejně, pokud to nepotřebujete, víceméně vypaří), ale hlavně zdokonalí logické myšlení - a to už vám zůstane.
P69e50t10r 68S98k28á85l42a
Já se tedy domnívám, že myslet logicky dokáže i ten kdo z matematiky nematuroval. Samotná maturita z určitého předmětu nemusí být nijak zvláštní přínos pro další život. Záleží spíš na tom, jestli jsou získané (někdy spíš nabiflované) vědomosti dále rozvíjeny a využívány. Já jsem například povinně maturoval z ruštiny a nikdy mi to k ničemu užitečné nebylo. Maturoval jsem ostatně i z matematiky a v životě jsem využil nanejvýš trojčlenku i když jsem se věnoval spíše technickým oborům.
P66a72v39e30l 18V50é68b57r
Hrubě se mýlíte. Myslíte, že nějakých dovedností dostanete tak nějak od boha, bez tréningu? Že kdyby Maradona poctivě netrénoval, byl by přesto fotbalový bůh?
D49á98š97a 24S25t10á73r94k58o86v32á
děkuji, i já si moc vážím Vaší karmy a níže položeného příspěvku
R96o75b18e10r62t 28B65r25i60n51d65a
Vážení rodiče, jak si představujete pracovní činnost svých potomků? Znáte nějaký - jakýkoliv - i humanitní obor, který se obejde bez matematiky? Víte vůbec, že kdysi existovalo logaritmické pravítko? Je pravda, že pokud máte dostupný firefox, máte k disposici i kalkulačku, přiznávám, že když mám spočítat kolik je dvě a dvě, hodím to rovněž do kalkulačky. Až na jedno: Bez chápání matematiky se neobejdou ani prvňáčci ve škole.
P56a30v14l31a 24K83o96l30á59ř78o54v79á
Dášo, podobně jako ty jsem totální nematematik a taky mám povinnou maturitu z matiky, mimochodem zkazila mi maturitní průměr. Jakožto jazykář a češtinář smím být zadavatel pouze u maturitních písemek z matematiky, což také každý rok činím. Z vlastní zkušenosti vím, že k maturitě z matiky se hlásí pouze ti, kterým tento předmět tzv. "celkem jde" a ti, kteří jsou na tom podobně jako já, se mu obloukem vyhýbají. Každý rok vidím, jak se i ti "celkem dobří" matikáři zapotí u Cermatovýho testu (o kterém učitelé matiky tvrdí, že je na úrovni osmé třídy - no nevím). Pokud by se matematika stala povinnou pro všechny, dost možná by se uměle snížila laťka náročnosti podobně jako u angličtiny, aby snad čistě náhodou procento neúspěšnosti u MZ z matematiky někomu nekazilo politický profil. To asi není nejlepší řešení.
Dobrá, ať je tedy matematika povinná pro všechny, ale ať se odliší její úroveň: studenti, kteří se hlásí na VŠ obory, kde je matematika nutná, by povinně dělali profilovou maturitu (tj. náročnější úroveň) a ti ostatní ať mají aspoň společnou (státní) MZ, kde by byly jen nejnutnější středoškolské základy a tzv. matematická gramotnost, kterou člověk v životě potřebuje nejvíce, tj. určitě ne integrály, derivace, funkce apod. Tak to vidím já, člověk matematikou nepolíbený, leč tento předmět do jisté míry respektující.
K18l76á82r63a 71T61ů44m13o84v34á
Za nás povinná nebyla, jen se o tom pořád mluvilo a zavedení se odkládalo. Matiku si vybírali ti, co se jí chtěli věnovat, a ti, co se nechtěli drtit "šprtací" předměty. Samozřejmě za předpokladu, že jim matika tak nějak šla.
- Počet článků 334
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1785x