Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Četl jsem článek Vladimíra Kroupy a mám na něj stejný názor jako Ty. Připomínáš biblického Davida.

Vzpomněl jsem si na dějiny až ne tak vzdálené. Byl jsem před několika lety na kole v Lucembursku - malá krásná země, která má něco přes půl milionu obyvatel. V době II. sv. války měla rovněž armádu, ale každý si umí představit její sílu a možnost vzdorovat Německu. Němci jim po záboru nabídli de facto kolaboraci - tedy příklon v nacismu - za klid v zemi. A Lucemburčané odmítli. V situaci zcela beznadějné si uchovali svou čest a svědomí ( a to v době, kdy bylo Německo "neporazitelné", tedy žádná kalkulace.

Ukázalo se, že to stojí za to. Že uchovat si svědomí, hrdost je více, než nějaká výhoda. Nepochopil jsem defétismus pana Kroupy a nechápu jej ani u jiných. Buď jsme svébytná zem s obyvateli, kteří jsou na ni hrdí, nebo jsme opravdu jen skupinka lokajů, třesoucí se na to, co spadne z pánova stolu.

Argument, že Francie a Německo se chovají jinak, mne nezajímá. Mne zajímá moje vlast a postoj mých zástupců, kterých si buď vážím pro postoj, jaký měli obyvatelé Lucemburska, nebo jimi pohrdám, když se klaní čínskému císaři, který z nich má ukrutnou srandu.

8 1
možnosti
JD

Srovnávat válečný stav v Lucembursku a současný byznys Franci a Německa je silně zavádějící.

1 1
možnosti
LH

Kopnuti do Číny nám získá respekt u obchodních partnerů.... Jistě obsadí naše místa.

4 1
možnosti
Foto

On ten náš obchodní styk s Čínou zase není tak velký, že by nás spasil. S Taiwanem se to má trochu jinak. Ten má špičkovou technologii, kterou si Čína od nich nějak získává. Údajně 60% čínského zboží má nějaký původ (součástku) z Taiwanu.

1 0
možnosti
ND

Vy jste vůbec nic nepochopila...taky proč, nejste toho schopná...

4 2
možnosti
VH

Vyjádření paní Dubcové je skutečně inteligentní, konkrétní, přínosné!

3 0
možnosti
  • Počet článků 334
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1785x
Jsem máma 3 dětí dvou generací. Chci psát o všem, co mne přiměje k zamyšlení, nadchne či rozhořčí. Jsem učitelka i věčný student. Miluji svou rodinu.